مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های مجازی مدیریت MBA، DBA ، دکوراسیون داخلی، عکاسی، کامپیوتر با مدرک رسمی از وزرات علوم تحقیقات و فناوری.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب سایت مؤسسه مراجعه نمایید.
www.erightec.ir
شماره تماس : 02126702104 / 09124815188

پتینه و تکنیک های آن روی دیوار

چهارشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۵۴ ب.ظ

پتینه و تکنیک های آن روی دیوار

پتینه چیست؟

پتینه هنر کهنه کردن و یا به عبارتی رنگ و لعاب دادن به اشیا، اجسام و سطوح و هرچیز رنگ پذیر می باشد. در دو گروه کلی رنگ و بافت تقسیم میشود که هر کدام از این دو روش دارای صدها مدل مختلف و متنوع می باشد  با استفاده از پتینه می توان انواع طرحهای آجری، سنگی، گرانیت، چوب و … را به راحتی اجرا نمود.

انواع پتینه کاری

پتینه بر دو گروه تقسیم می شود:

  • بافت
  • رنگ

جهت شرکت در دوره پتینه مقدماتی ( پتینه سطوح ) کلیک کنید

پتینه جهت شرکت در دوره پتینه مقدماتی ( پتینه سطوح ) کلیک کنید


پتینه روی دیوار

هنر پتینه روی دیوار یکی از محبوب ترین هنرهای دستی در میان زنان ایرانی است. انجام پتینه روی ظرف هایی با جنس شیشه و .. سالهاست که برای تزیین خانه و سفره هفت سین مورد استفاده قرار میگیرد.دیوارها یکی از موثرترین بخش های دکوراسیون منزلند. چرا که رنگ آنها تاثیر زیادی در ظاهر خانه و روحیه ساکنان آن ایفا می کند. در عین حال آسیب پذیرترین سطوح خانه نیز به شمار می روند چون نصب تابلوها، دیوارکوب ها، پرده های زینتی و برخورد وسایل خانه باعث صدمه دیدن آنها می شود.

تکنیک پتینه با اسفنج

این تکنیک یکی از ساده ترین و در عین حال زیباترین روش های ایجاد طرح روی دیوارهاست. ابتدا زمینه دیوار را رنگ آمیزی کنید و سپس یک تکه اسفنج را به رنگ آغشته کرده و به صورت ضربه ای به دیوار بزنید. توجه داشته باشید که ابتدا اضافه های رنگ را توسط روزنامه بگیرید و سپس اقدام به رنگ آمیزی کنید

تکنیک راه راه کردن دیوار در پتینه

این روش بیشتر مناسب اتاق های خواب است. البته باید توجه داشت که نباید باعث شلوغ به نظر رسیدن اتاق شد. برای مثال می توان از این روش تنها برای دیوار سمت تختخواب استفاده کرد. ابتدا نقطه وسط دیوار را پیدا کنید سپس 5/7 سانتی متر از هر سمت این نقطه به اطراف حرکت کنید. بدین ترتیب اولین نوار 15 سانتی متری ایجاد خواهد شد. به همین طریق تمام دیوار را به نوارهای 15 سانتی متری تقسیم کنید.

با استفاده از شاقول خطوط را ترسیم کنید یا از نقطه چین های بزرگ استفاده کنید و تا پایین دیوار بکشید. سپس با چسب نواری کاغذی یک طرف خطوط علامت گذاری شده را بپوشانید به طوری که چسب داخل نوارهایی که باید بمانند چسبانده شود. در نهایت به صورت یکی در میان این قسمت ها را رنگ آمیزی کنید. شما می توانید الگوهایی را نیز به شکل دایره یا مثلث از مقوا جدا کنید و بین این خطوط قرار دهید. البته توجه داشته باشید که اگر می خواهید داخل این الگو ها را رنگ کنید باید طوری آنها را طراحی کنید که وسطشان خالی باشد.

جهت شرکت در دوره پتینه مقدماتی ( پتینه سطوح ) کلیک کنید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۷
رایتک رایتک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی