مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های مجازی مدیریت MBA، DBA ، دکوراسیون داخلی، عکاسی، کامپیوتر با مدرک رسمی از وزرات علوم تحقیقات و فناوری.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب سایت مؤسسه مراجعه نمایید.
www.erightec.ir
شماره تماس : 02126702104 / 09124815188

ربات های تلگرام و مزایای استفاده از آن ها

پنجشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۲۳ ب.ظ

ربات تلگرام چیست؟

در حال حاضر در کشور ما از میان شبکه های اجتماعی، تلگرام یکی از پرکاربردترین پلتفرم های ارتباطی است. این نرم افزار به دلیل سرعت و امکانات بسیار خوب کاربران بسیاری را جذب خود نموده است و یکی از امکانات سودمند آن "ربات های تلگرام" هستند. ربات های تلگرام نوعی حساب کاربری ویژه می باشند که برای ارسال و دریافت اتوماتیک پیام طراحی شده اند. کاربران می توانند با ارسال دستورات گوناگون با ربات های تلگرام در ارتباط باشند، این ارتباط می تواند در یک مکالمه شخصی و یا در یک گروه ایجاد شود و می توان ربات های تلگرام را با استفاده از API تلگرام و از طریق درخواست های HTTPS مدیریت نمود. در واقع می توان گفت که این ربات‌ها برخی خدمات را به صورت خودکار برای مخاطب به ازای ارسال درخواست فراهم می‌کنند. انواع مختلفی از ربات های تلگرام مانند ربات فروشگاهی، ربات نظر سنجی، ربات جستجوگر و … وجود دارد که هر کدام کاربردی متفاوت دارند.

ربات های تلگرام

جهت شرکت در دوره ی آموزش برنامه نویسی ربات تلگرام با زبان #c  کلیک کنید


کاربردهای ربات های تلگرام

ربات های تلگرام  انواع مختلفی دارند اما به طور کل تمام آنها کاربردهای زیر را  دارا هستند:

ارتباط با وب سرویس ها: یک ربات تلگرام می تواند فعالیت های شما را کوتاه و بهینه کند، به عنوان مثال می توانید هنگامیکه دیدگاه یا فرم تماس جدیدی در سایت ارسال شد، مستقیما در تلگرام آن را دریافت کنید و یا آخرین ایمیل های خود را به حساب تلگرام خود منتقل نمایید.
ساخت بازی های فکری ساده: نحوه ارتباط شما با ربات تلگرام از طریق API این قابلیت را ایجاد می کند که به سرعت پاسخ های کاربران را تحلیل کرده و نتایج متناسب  با آن را برایشان ارسال نمایید. این قابلیت به شما امکان می دهد تا بازی های گوناگونی را طراحی و اجرا کنید.
ابزارهای کاربردی: ربات های تلگرام می توانند هر کاربردی داشته باشند، این کاربر است نحوه کاربرد و کارایی آن را طرح ریزی می کند. دریافت نرخ ارز، اطلاعات هواشناسی، اخبار روز و تفریح  و سرگرمی هرکدام نمونه های موفقی از کاربرد ربات های تلگرام هستند.

جهت شرکت در دوره ی آموزش برنامه نویسی ربات تلگرام با زبان #c  کلیک کنید

هدف و انگیزه از ساخت ربات های تلگرام چیست؟
با پیشرفت تکنولوژی در بازار کسب و کار طراحی ربات های تلگرام پدید آمد که در این تجارت نوپا بسته به امکانات قیمت‌ ربات ها،  متفاوت است چراکه  این ربات ها می توانند برای سازندگان و توسعه دهندگان خود کسب درآمد نمایند. اساساً ربات‌ها در تلگرام رایگان هستند اما اهمیت ساخت و استفاده از ربات‌های تلگرام زمانی مشخص می‌شود که می‌توان از آن به عنوان منبع درآمدزایی استفاده کرد.

یکی از نتایج مستقیم این ربات‌ها می‌تواند فروش کالا یا خدمات باشد. به این ترتیب که ربات به طور مشخص برای فروش‌ کالاهایی اطلاع‌رسانی می‌کند و اطلاعاتی را درباره خرید کالاها به مشتری خود ارائه می‌ دهند. همچنین ربات‌هایی نیز در اطلاع‌رسانی خود برای منبع سایت‌هایشان تبلیغ می‌کنند و به اصطلاح کلیک ور سایت‌ شان را با ابزارهایی از جمله ربات تلگرام بالا می‌برند.

در وهله دوم، سودی که برای ربات‌های مزاحم می‌توان متصور شد، امکان ارسال تبلیغ‌ برای شماره‌های گروه است. به این ترتیب که ربات در حین خدماتی که به کاربر می‌دهد، بانکی از یوزرهایی که قبلاً با آنها چت کرده جمع‌آوری می‌کند و در نوبت‌های بعدی در ارسال تبلیغ آنها را مخاطب قرار می‌دهد. اغلب هدف از ساخت ربات های تلگرام، تبلیغ در گروه‌های مختلف و یافتن دنبال‌کنندگان (Followers) برای اهداف تبلیغاتی و بازاریابی فروش است. مانند پیشنهاد ساده‌ای برای هدیه روز تولد که در قالب پیامی دوستانه به کاربران معرفی می‌شود.

جهت شرکت در دوره ی آموزش برنامه نویسی ربات تلگرام با زبان #c  کلیک کنید

ربات های تلگرام با افراد چه تفاوتی دارند؟
در  ربات های تلگرام آخرین زمان آنلاین بودن نمایش داده نشده و همواره عبارت bot برای آنها نمایش داده می شود.
این ربات ها فضای محدودی برای ذخیر اطلاعات داردند و پیام های قدیمی تر پس از پردازش حذف می شوند.
همچنین ربات های تلگرام نمی تواند شروع کننده مکالمه با کاربران باشد، تنها زمانیکه کاربر ربات را به گروه اضافه کند یا به آن پیام بفرستد امکان ارسال پیام از طرف ربات وجود خواهد داشت.
در انتهای نام کاربری ربات همیشه کلمه bot حضور دارد.
با اضافه شدن ربات به گروه، همه پیام ها توسط ربات دریافت و تحلیل نمیشود مگر آنکه تنظیمات آن تغییر داده شده باشد.
و خصوصیت دیگر ربات های تلگرام این است که هیچگاه غیرفعال، آفلاین یا خسته نمی شوند!

جهت شرکت در دوره ی آموزش برنامه نویسی ربات تلگرام با زبان #c  کلیک کنید

چند ربات محبوب تلگرام
از محبوب ترین ربات های تلگرام می توان به موارد زیر اشاره کرد:
ربات @yagobot
این ربات امکانات و قابلیت های جالب توجهی دارد. برای مشاهده قابلیت ها و امکانات این ربات می توانید لینک یک عکس یا گیف را به این ربات بدهید تا به صورت خودکار عکس را دریافت کرده و برایتان بفرستد.
ربات @Jaconda
 @Jaconda ربات محبوب دیگری است که از سوی کاربران تلگرام شماخته شده است.این ربات میتواند برای شما به صورت تصادفی عکس، گیف و کلیپ ارسال کند. برای این کار می توانید دستورات زیر را به کار بگیرید.


/gif GIFs
/img tea
/g cinema
/video cats

ربات @tweetingbot

یک ربات  بسیار جذاب برای کاربران شبکه اجتماعی توییتر می باشد که با استفاده از آن می توان هم توییت ارسال کرد و  هم توییت خواند.

جهت شرکت در دوره ی آموزش برنامه نویسی ربات تلگرام با زبان #c  کلیک کنید

و در آخر با توجه به اهمیت ربات های تلگرام، مؤسسه رایتک اقدام به برگداری دوره آموزشی برنامه نویسی ربات تلگرام با زبان #c نموده است. در انتهای دوره نیز امکان اخذ مدرک برنامه نویسی ربات تلگرام با زبان #c که دارای مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  است بدون پرداخت وجه برای شرکت کنندگان مقدورمی باشد.

جهت شرکت در دوره ی آموزش برنامه نویسی ربات تلگرام با زبان #c  کلیک کنید


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی