مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های مجازی مدیریت MBA، DBA ، دکوراسیون داخلی، عکاسی، کامپیوتر با مدرک رسمی از وزرات علوم تحقیقات و فناوری.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب سایت مؤسسه مراجعه نمایید.
www.erightec.ir
شماره تماس : 02126702104 / 09124815188

گرایش مدیریت عملیات در مدیریت MBA

چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۶ ب.ظ

مدیریت عملیات

مدیریت عملیات

به نقل از گالووی (Galloway) در کتاب اصول مدیریت عملیات (۱۹۹۳)، مدیریت عملیات در درجه‌ی اول بر تولید و تغییر حالت محصولات فیزیکی تمرکز دارد. با وجود این، گالووی استدلال می‌کند که مدیریت عملیات، در واقع مدیریت موثر و کارآمد تمامی انواع عملیات است. صرف نظر از این که پای یک محصول فیزیکی در میان باشد یا خیر. مدیریت تولید و عملیات به معنای مدیریت انجام کسب و کار اصلی شرکت است، به طور کل مدیریت فرایندهای اصلی که باعث تولید محصول یا ارائه خدمت می‌شود.

امروزه مدیریت عملیات تعریف جدیدی پیدا کرده است و از جنبه‌ی متفاوتی دیده می‌شود. در واقع امروزه مدیریت عملیات به معنای مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و اقداماتی است که شامل برنامه‌ریزی ، سازمان‌دهی ، مدیریت و کنترل عملیات سازمان است. این تعریف، اهمیت مدیریت عملیات را نشان می‌دهد. رسیدگی و مدیریت مؤثر عملیات، می‌تواند بسیار سودمند و اثربخش باشد و در مقابل، ضعیف و شکست در این بخش، به فاجعه‌ی بزرگی برای شرکت تبدیل خواهد شد

جهت شرکت در دوره آموزشی مدیریت mba کلیک کنید

اهمیت مدیریت عملیات

مدیریت عملیات دو هدف اصلی دارد که باید برای دستیابی به آن تلاش کرد. در بسیاری از موارد، این دو هدف، کاملا با هم مرتبط هستند. این دو هدف عبارتند از خدمات مشتری و بهره‌برداری از منابع .تولید یا عملیات یکی از فعالیتهای اصلی و هزینه بر سازمان ها است. قسمت اعظم منابع مالی سازمان در بخش تولید یا عملیات صرف شده ، بنابراین مدیریت آن برای بهبود عملکرد شرکتها و افزایش توان رقابتی انها ضروری است.

زمانی که یک شرکت، خدمات یا محصولاتی را به بازار ارائه می‌کند، باید اطمینان حاصل کند که نیازها و خواسته‌های مشتری تأمین شده است. این یک فرایند بسیار مهم در صنایع مختلف است و تیم بازاریابی شرکت، نقشی حیاتی در شناخت نیازهای مشتری بازی می‌کند. تیم بازاریابی اطلاعات و جزئیات لازم را از مشتریان جمع‌آوری می‌کند و از آنها به عنوان داده‌های مهم برای طراحی محصولات و خدمات، بهره می‌برد.

بنابراین، فارغ از اینکه کدام صنعت یا کسب‌و‌کار را در نظر بگیریم، مدیریت عملیات مجموعه‌ای از وظایف عملیاتی مشابه را در بر می‌گیرد. این وظایف عبارتند از برنامه‌ریزی، مدیریت نیروی انسانی، کنترل، هدایت، ایجاد انگیزه و سازمان‌دهی.

جهت شرکت در دوره آموزشی مدیریت mba کلیک کنید

توسعه استراتژی برای مدیریت عملیات

وظیفه مدیر عملیات توسعه کارا و موثر برای تبدیل منابع ورودی به محصولات و خدمات خروجی با توجه به فلسفه وجودی سازمان است. بعد از تدوین رسالت یک سازمان، استراتژی به عنوان برنامه عملیاتی جهت رسیدن به دیدگاه ها یا رسالت سازمان تنظیم می شود.سپس مراکز عملیاتی ، مالی ،فروش و تولید هر کدام سیاست های خاص خود را در جهت تامین خواسته ها در رسالت کلی سازمان را توسعه می دهند.

جهت شرکت در دوره آموزشی مدیریت mba کلیک کنید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی