مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های مجازی مدیریت MBA، DBA ، دکوراسیون داخلی، عکاسی، کامپیوتر با مدرک رسمی از وزرات علوم تحقیقات و فناوری.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب سایت مؤسسه مراجعه نمایید.
www.erightec.ir
شماره تماس : 02126702104 / 09124815188

استراتژی بازاریابی و انواع آن

چهارشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۰۶:۵۵ ب.ظ

استراتژی بازاریابی چیست؟

استراتژی بازاریابی، (به انگلیسی: Marketing strategy) استراتژی است که تعیین می‌کند یک سازمان چگونه به اهداف بازاریابی خود می‌رسد، مثلاً بر کدام بازارها و محصولات متمرکز شود و چه مقدار برای فعالیت‌های بازاریابی هزینه کند.
بازاریابی را می‌توان آمیزه‌ای از علم و تجربه دانست. با داشتن علم و طریقهٔ اجرای بازاریابی تجربه‌ای به دست می‌آید که منجر به راهی برای به دست آوردن مشتری است. بازاریاب‌ها از تکنیک‌های گوناگون کیفی و علمی برای به دست آوردن و برآورد کردن استراتژی‌های خود استفاده می‌کنند. هر بازاریابی سعی بر به وجود آوردن و به کارگیری یک برنامهٔ بازاریابی موفق است.

استراتژی بازاریابی

برای شرکت در دوره ی آموزشی مدیریت MBA کلیک کنید.


انواع استراتژی بازاریابی

استراتژی رهبری قیمت:
در این استراتژی عرضه‎کنندگان کالا، کالای خود را با پایین‎ترین قیمت به مصرف‎کنندگان عرضه می‎کنند و از این طریق سهم قابل قبولی از بازار را برای خود ایجاد می‏کنند. در این استراتژی با رهبری قیمت، خود بخود هزینه تولید با افزایش تولید و تقاضای بالا کاهش پیدا می‎کند، رقبای ضعیف حذف می‎شوند، امکان ورود رقبای جدید کاهش پیدا می‎کند، نفوذ در بازارهای دیگر افزایش پیدا می‎کند. با توجه به مزیت‎هایی که رهبری قیمت ایجاد می‎کند، هر کسب و کاری به راحتی نمی‎تواند رهبری قیمت را به عهده بگیرد. این استراتژی زمانی با حداقل ریسک همراه است که شرکت توان مالی خوبی داشته باشد، مجهز به تکنولوژی جدید باشد و قدرت توزیع گسترده‎ای داشته باشد و بتواند مواد اولیه ارزان تهیه کند.
استراتژی تمرکز:
در این نوع استراتژی تمرکز عرضه‎کنندگان کالا یا تولیدکنندگان محصول بر قشر خاصی از مصرف‎کنندگان قرار می گیرد و به همین دلیل تقاضا افزایش یافته و می ‎توان فروش قابل قبولی داشت اما می توان گفت هزینه تبلیغات و توزیع کاهش می‎یابد.
استراتژی متمایزسازی:
در این استراتژی تولیدکنندگان می کوشند تا کالای متمایزی را تولید کنند و با رقبای خود به رقابت بپردازند و از طریق بتوانند سود کسب کنند.
استراتژی نفوذ در بازار:
در این استراتژی سعی بر افزایش سهم در بازارهای فعلی است و برای این منظور از روش هایی چون تبلیغات گسترده، اعطای تخفیف‎ و … استفاده می شود.
استراتژی توسعه بازار:
در استراتژی توسعه بازار تلاش می شود نظر مشتریان تازه به کالای فعلی جذب شود و مشتریان جدید تمایل به استفاده از کالاها و محصولات قدیمی پیدا نمایند تا علاوه بر مشتریان قدیمی ، مشتریان جدید هم به جمع مصرف کنندگان  و تقاضاکنندگان کالا و محصول اضافه شوند.
استراتژی توسعه کالا:
این استراتژی به معنی گسترش کالاها و ایجاد کالاهای جدید برای بازارهایی است که در حال حاضر وجود دارند.
استراتژی تنوع‌بخشی:
در استراتژی تنوع‌بخشی تلاش می شود تا کالاهای جدید در بازار نوپا معرفی شوند البته برای ورود به این بازارها استراتژی تنوع‎بخشی با ریسک زیادی به همراه خواهد داشت. استراتژی‎های بازاریابی ذکر شده یعنی نفوذ در بازار، توسعه بازار، توسعه کالا و تنوع‎بخشی می‎تواند با یک سری تاکتیک‎های بازاریابی که از آن‎ها به عنوان آمیخته‎های بازاریابی نیز یاد می‎شود، تحقق پیدا کند. این آمیخته‎ها در ساده‎ترین حالت شامل 4p یعنی قیمت، محصول، مکان و پیشبرد فروش هستند که هر کدام شامل اجزایی بوده و تاکتیک‎های مناسبی برای اجرا و پیاده‎سازی استراتژی بازاریابی شرکت هستند.

برای شرکت در دوره ی آموزشی مدیریت MBA کلیک کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی