مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های مجازی مدیریت MBA، DBA ، دکوراسیون داخلی، عکاسی، کامپیوتر با مدرک رسمی از وزرات علوم تحقیقات و فناوری.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب سایت مؤسسه مراجعه نمایید.
www.erightec.ir
شماره تماس : 02126702104 / 09124815188

۵ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۵آذر

دوره ICDL برگرفته از کلمات International Computer Driving Licence به معنای دوره بین المللی کاربری کامپیوتر است که توسط آن مهارتهای کامپیوتری کاربران تائید می شود.

گواهینامه بین‌المللی کاربری کامپیوتر یا ICDL که با عنوان گواهینامه اروپایی کاربری کامپیوتر یا ECDL نیز شناخته می‌شود، گواهینامه‌ای بین‌المللی برای کاربری رایانه است که توسط بنیاد ای‌سی‌دی‌ال ارائه شده و دریافت آن به معنی رسیدن به درجه‌ای از مهارت در کار با رایانه است که فرد توانایی‌های اصلی و مهارت‌های مقدماتی کار با رایانه را دارد. ICDL دارای دو سطح است و مدرک آن در سراسر جهان اعتبار دارد. یادگیری آن بسیار آسان می‌باشد و فقط نیاز به شناخت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری رایانه دارد.

برنامه ECDL و مدرک آن تا کنون ۱۱ میلیون نفر را با ۴۱ زبان مختلف در ۱۴۸ کشور، بوسیله ۲۴ هزار مرکز نمایندگی تحت پوشش داده است.

مهارت های این دوره عبارت اند از : 

• (مفهوم تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات) فناوری اطلاعات
• (استفاده از کامپیوتر و مدیریت فایلها) سیستم عامل ویندوز
• (ویرایشگر کردن) واژه پرداز
• (ایجاد جداول اطلاعاتی) صفحه گسترده
•(استفاده از بانکهای اطلاعاتی) بانک اطلاعات
• (ایجاد دمو) ارائه مطلب

• (استفاده از صفحات وب و ارتباطی) اینترنت

همچنین شش دوره پیشرفته نیز شامل این دوره می شود که البته فقط در برخی از کشورها ارائه می شود:

طراحی دو بعدی به وسیله کامپیوتر
ویرایش تصاویر
ویرایش صفحات وب
استفاده از سیستم اطلاعات سلامت
امنیت مدیریت اطلاعات
ایجاد نقشه پروژه توسط کامپیوتر

۷ مهارت ابتدائی به این موارد می پردازد:

فناوری اطلاعات: مبانی IT تدریس می شود.
استفاده از کامپوتر و مدیریت فایلها: سیستم عامل ویندوز، در ورژن های قدیمی XP و در ورژن جدید ویندوز ۷ تدریس می شود.
واژه پرداز: تدریس Microsoft Word که یکی از نرم‌افزارهای آفیس هست، در ورژن جدید word2007.
ایجاد جداول اطلاعاتی: تدریس Microsoft Excel
اینترنت: استفاده از Internet Explorer
بانک اطلاعات: تدریس برنامه Access
ارایه مطلب: تدریس برنامه Microsoft Power Point

یکی از استانداردهای این دوره ICDL 2003 است که اولین استاندارد جهانی ICDL به شمار می رود.

شرکت کنندگان در دوره آموزش مجازی موسسه رایتک به شکل غیر حضوری و کاملاً کاربردی شده با امکانات مهارت های هفت گانه ICDL ، آشنا می شوند. ضمناً متقاضیان در انتهای دوره گواهینامه مهارت های هفت گانه ICDL دارای مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  که به منزله دانش بالای افراد در زمینه مهارت های هفت گانه ICDL  می باشد را دریافت می نمایند.

سرفصل های دوره :

  • مهارت اول Windows 7
  • مهارت دوم WINDOWS 8.1
  • مهارت سوم WORD 2013
  • مهارت چهارم EXCEL 2013
  • مهارت پنجم ACCESS 2013
  • مهارت ششم POWERPOINT 2013
  • مهارت هفتم INTERNET


گواهینامه های رایگان

  • اعطاء گواهینامه رسمی و مورد تایید وزارت علوم،تحقیقات و فناوری


نمونه گواهینامه وزارت علوم

  • پس از گذراندن دوره های ۷ مهارت، میتوان گواهینامه ی آن را دریافت و در اکثر کشورهای دنیا از آن استفاده کرد. با گذراندن تمامی هر ۷ مهارت، مدرک آن اعطاء می گردد.

گواهینامه پایانی دوره هانمونه گواهینامه پشت


رایتک رایتک
۲۵آذر

در نرم افزار پاورپوینت، به منظور ارائه زیباتر مطالب می توان انیمیشن و متحرک سازی در اسلایدها را به کار برد. نرم افزار پاورپوینت الگوهای نمایشی متحری دارد که با اعمال این الگوها به اسلایدها، عنوان و کادرهای متنی آنها با جلوه های انیمیشن خاص ظاهر می گردند.

از منوی Slide Show گزینه Custom Animation را انتخاب می کنیم :

با ظاهر شدن پنل مورد نظر تنظیمات لازم را انجام می دهیم. جلوه هایی که می توان به اشیاء موجود در نمایش اختصاص داد به چهار نوع اصلی تقسیم می شوند.

1- Entry : مورد استفاده برای معرفی کردن انیمیشن ها

2- Emphasis : مورد استفاده برای تاکید بر روی  عملیات موجود در حال حاضر

3- Exit : چگونگی حرکت اشیا

4- Motion Path : حرکت اشیا در یک مسیر مشخص

هر کدام از جلوه های بالا دارای تعدادی Effect در منوی خود می باشند که با انتخاب more effects به تعداد زیادی از این جلوه ها دسترسی پیدا می کنیم. موضوع مورد نظر که می خواهیم به آن جلوه بدهیم را ازداخل اسلاید انتخاب کرده و effect ها را روی آن آزمایش می کنیم تا به موضوع مورد نظر خود برسیم،این کار مستلزم گذاشتن وقت و حوصله و در عین حال جذابیت می باشد.

استفاده انیمیشن در نوشته یا شکل ها

انیمیشن در متن

اول از همه یک شیء را که می خواهید انیمیشن را روی آن قرار بدهید را حاضر کنید (که میتونه عکس ، نوشته ، شکل ، و.. باشه)

1-      شکل یا متن مورد نظر خود را انتخاب کنید.

2-      در نوار بالای نرم افزار به تب Animations بروید.

3-      در قسمت animate: افکت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سفارشی کردن انیمیشن در نوشته یا شکل ها 

برای کار بیشتر روی جزئیات انیمیشن تان روی دکمه Custom Animation کلیک کنید ، و سپس یک کادر در سمت راست نرم افزار ظاهر می شود.

انیمیشن سفارشی

رایتک رایتک
۲۰آذر

دوره های آموزشی برای منابع انسانی در سازمان

دوره های مدیریت

برای شرکت در دوره های مدیریت موسسه رایتک کلیک کنید

یکی ازموثر ترین و مهمترین منابع سازمان نیروی انسانی می باشد که اگر تربیت شده و توانا باشد می تواند سازمان را پویا ومنابع متنوع و فراوانی را برای سازمان خود فرهم نماید.با نگرش به این فرضیه که افراد اطاعات و مهارتهایی که در دوره تحصیلات رسمی خود آموخته اند لزوماً نمی توانند تا پایان دوره خدمت کارآمد و اثربخش باشند بنابراین راهکار اصلی برای کارآمدی و اثربخشی، «آموزش منابع انسانی» است.آموزش همواره به عنوان وسیله ای مطمئن در جهت بهبود کیفیت عملکرد و حل مشکلات مدیریت مدنظر قرار می گیرد و فقدان آن نیز یکی از مسائل اساسی و حاد هر سازمان را تشکیل می دهدو باعث رکود سازمان می شود . آموزش یک وظیفه اساسی در سازمان ها و یک فرآیند مداوم و همیشگی است و موقت و تمام نشدنی نمی باشد. کارکنان در هرسطحی از سطح سازمان اعم از مشاغل ساده یا مشاغل پیچیده ( مدیر یا زیردست) محتاج آموزش و یادگیری و کسب دانش و مهارتهای جدید هستند و باید همواره برای بهتر انجام دادن کار خود از هرنوع که باشد روش ها و اطلاعات جدیدی کسب نمایند. و مضافاً اینکه هر وقت شغل کارکنان تغییر پیدا کند، لازم است اطلاعات و مهارتهای جدیدی برای ابقای موفقیت آمیز وظایف شغل مربوطه را فرابگیرد

دوره مدیریت

برای شرکت در دوره های مدیریت موسسه رایتک کلیک کنید 

مقدمه

درگذشته چنین گمان می‌رفت که زمان آموختن با زمان کارکردن و زندگی کردن از هم جدا هستند و بنابراین برای آنها آموزشی در خور توجه بود که پیش از آغاز کار به افراد داده می‌شد. بر‌‌ این گمان انسان برای زمانی می‌آموزد و سپس به زندگی و کار مولد و سودمند می‌پردازد و زمانی که کار و زندگی آغاز می‌شود، دیگر برای آموزش و پرورش جایی در خور توجه وجود ندارد. این اندیشه اکنون روایی ندارد و آموزش و پرورش با زیستن انسان همراه شده است. همه مردم برای همه وقت باید به آموختن بپردازند و از تازه‌های دانش بشری خود را تازه سازند و با نیرو و آگاهی بیشتر زندگی سودمند را دنبال کنند.

رسیدن به اهداف سازمان بستگی به توانایی کارکنان در انجام وظایف محوله و انطباق با محیط متغیر دارد. اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب می‌شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیط، بطور مؤثر فعالیتهایشان را ادامه داده و برکارایی خود بیفزایند. بنابراین آموزش و بهسازی، کوشش مداوم و برنامه‌ریزی شده به وسیله مدیریت برای بهبود سطوح شایستگی کارکنان و عملکرد سازمانی است.

واقعیت این است که در جهان امروز آنچه بیش از همه دارای اهمیت است، نیروی انسانی است، به‌طوری که اقتصاددانان معتقدند آنچه در نهایت خصوصیت روند توسعه اقتصادی و اجتماعی یک کشور را تعیین می‌کند، منابع انسانی آن کشور است، نه سرمایه و یا منابع مادی دیگر. این منابع انسانهایی هستند که سرمایه‌ها را متراکم می‌سازند، از منابع طبیعی بهره‌برداری می‌کنند، سازمان‌های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی را به وجود می‌آورند و توسعه ملی را پیش می‌برند. کشوری که نتواند مهارتها و دانش مردمش را توسعه دهد و از آن در اقتصاد ملی به نحو مؤثری بهره‌برداری کند، قادر نیست هیچ چیز دیگری را توسعه بخشد.

در حال حاضر آموزش ضمن خدمت کارکنان در سازمان‌های مختلف از جایگاه خاصی برخوردار است زیرا در چند دهه اخیر بیش از هر دوران دیگر در طول تاریخ بشری، علوم و تکنولوژی پیشرفت نموده است این تحول و دگرگونی بحدی است که عصر حاضر را عصرنیم عمر اطلاعات نامیده‌اند. یعنی دورانی که در هر 5 سال، نیمی از اطلاعات بشری منسوخ گردیده و اطلاعات و دانش جدید جایگزین آن می‌گردد.

حدود نیمی از مشاغلی که امروز در بسیاری از کشورها می‌بینیم در پنجاه سال پیش، وجود نداشته است. تغییر چند‌‌باره فعالیت‌ حرفه‌ای در طول عمرکاری، برای مردم روزبه روز عادی‌تر می‌شود. این احتمال که فرد جوانی مهارتی را بیاموزد و آن را تا حدود سی سال کار خود بدون تغییر بنیادی ادامه دهد دیگر بسیار ضعیف، یا به کلی محال است. در جامعه‌ای که به سرعت در حال دگرگونی است آموزش کارکنان نه تنها مطلوب است بلکه فعالیتی است که هر سازمانی باید برایش منابعی را در نظر بگیرد تا همواره منابع انسانی کارآمد و مطلعی در اختیار داشته باشد.

بررسی‌ها نشان داده است که آموزش کارکنان منجر به حفظ تداوم و بقای سازمان شده است، یک بررسی سه ساله در سنگاپور نشان داده است که 17 درصد شرکت‌های تجاری و صنعتی این کشور ورشکست شده‌اند در حالی که این نسبت در مورد شرکت‌هایی که برنامه‌ آموزش کارکنان را انجام داده‌اند کمتر از 1 درصد بوده است. همچنین طبق آمار انجمن مدیریت آمریکا تا سال 2000 هفتاد و پنج درصد همه کارگران کنونی آن کشور نیاز به باز‌آموزی داشته‌اند. در کشور سوئد نیز برای پاسخگویی به چنین دگرگونی‌هایی سیاست فعال نگهداشتن نیروی انسانی را در پیش گرفته و سالانه 2 تا 3 درصد از تولید ویژه ملی خود را برای بازآموزی صاحبان مشاغل هزینه می‌کند. از این رو پندار سنتی که دوره کودکی، نوجوانی و جوانی را تنها برای آموختن می‌داند منسوخ گردید و اکنون تنها با یادگیری پیوسته و پایدار می‌توان با دگرگونی‌های فن‌شناختی و سرشت اشتغال در جامعه متحول سازگار و همراه شد.

برنامه‌های آموزش کارکنان در یک سازمان می‌تواند نیاز به نیروی انسانی متخصص در آینده را نیز رفع کند و تضمینی برای حل مشکلات کارکنان باشد. بنابراین چنانچه کارکنان یک سازمان خوب آموزش ببینند بهتر می‌توانند در ارتقاء سطح کارایی سازمان سهیم باشند و سرپرستان و مدیران به نظارت زیاد در مورد زیردستان خود نیاز نخواهند داشت و در عین حال می‌توانند آنها را برای احراز مشاغل بالاتر و پرمسئولیت آماده سازند، زیرا کارکنان در پرتو آموزش صحیح است که می‌توانند وظایف خود را به نحو مطلوب انجام دهند.


رایتک رایتک
۲۰آذر

نرم افزار کامفار (comfar) 

برنامه کامفار (Comfar) به معنای «مدل کامپیوتری برای آنالیز امکان سنجی و گزارش گیری» می‎باشد که اولین بار توسط واحد ارزیابی اقتصادی بخش عملیات یونیدو در سال ۱۹۷۹ در نیویورک تهیه و تدوین شده است. این نرم افزار بر اساس مطالعات امکان سنجی و یا به عبارتی توجیه پذیری و یا قابل اجراء بودن و یا نبودن طرح و مطالعات فرصت یابی برای هر طرح صنعتی و معدنی طراحی گردیده است. نتایج این نرم افزار بیانگر جذابیت اقتصادی طرح بر اساس محدود و یا نامحدود بودن بودجه اقتصادی سازمان مجری می باشد.

نرم افزار comfar

ورودی های نرم افزار کامفار (Comfar) 

مهمترین ورودی های این نرم افزار عباتنداز :

  • تعریف پروژه
  • برنامه ریزی زمانی (فاز ساخت، فاز بهره برداری)
  • محصولات
  • واحدهای پولی ( واحد پول داخلی، واحد پول خارجی)
  • تورم (داخلی، خارجی)
  • مشارکتها (داخلی، خارجی)
  • تنزیل (نرخ تنزیل کل سرمایه گذاری، نرخ تنزیل سهام دار)
  • هزینه های ثابت سرمایه گذاری شامل: (خرید زمین، محوطه سازی و بهبود زمین، کارهای عمرانی و ساختمانها، ماشین آلات و تجهیزات کارخانه، تجهیزات خدماتی و جانبی کارخانه، حفاظتهای زیست محیطی، هزینه های سربار، هزینه های قبل از بهره برداری و هزینه های پیش بینی نشده)
  • هزینه های تولید شامل: (مواد خام، ملزومات کارخانه، یوتیلیتی، انرژی، قطعات یدکی مصرف شده، تعمیرات و نگهداری، حق امتیاز، دستمزد، مالیات، هزینه سربار کارخانه، هزینه های اداری، هزینه های اجاره بلند مدت، هزینه های بازار یابی)
  • برنامه فروش (فروش داخلی ، فروش خارجی)
  • سرمایه در گردش (موجودی کالا، مطالبات، تنخواه)
  • منابع تامین مالی (یارانه، آورده سهام دار، وام کوتاه مدت و دراز مدت)
  • مالیات، یارانه
رایتک رایتک
۲۰آذر

منظور از مدیریت دانش چیست ؟

نویسندگان مختلف از دیدگاه های مختلف و با رویکرد های متفاوت به تعریف مدیریت دانش پرداخته‌اند.از دیدگاه رابیتز مدیریت دانش، شامل همه‌ی روش هایی است که سازمان، دارایی های دانش خود را اداره می کند که شامل چگونگی جمع آوری، ذخیره سازی، انتقال، بکار گیری، به روز سازی و ایجاد دانش است.گراور و مدهاوم نیز مدیریت دانش را مدیریت صریح و سیستماتیک دانش حیاتی و فرایندهای مربوط به ایجاد، سازماندهی، انتشار و استفاده و اکتشاف دانش تعریف کرده اند.

پرز معتقد است مدیریت دانش عبارت است از گردآوری دانش،قابلیت های عقلانی و تجربیات افراد یک سازمان و ایجاد قابلیت بازیابی برای آنها به عنوان یک سرمایه سازمانی.نیومن بر این باور بود که مدیریت دانش مجموعه ای از پدیده هایی است که پدیدآوری،اشاعه و بکارگیری دانش ذهنی و عینی در یک سازمان را در بر می گیرد.

اهداف مدیریت دانش

یکی از اهداف آشکار مدیریت دانش، ایجاد ارزش در سازمان‌هاست. یکی از عمومی‌ترین راه‌های ایجاد ارزش از سوی دانشکاران، پشتیبانی برای تصمیم‌گیری کارامد است. ایجاد ارزش، لزوماً به معنی ایجاد ارزش اقتصادی نیست. سازمان‌های غیرانتفاعی، سازمان‌های دولتی و خیریه، به روش‌های غیراقتصادی ایجاد ارزش می‌کنند. آنها چیزی ایجاد می‌کنند که سرمایه اجتماعی نامیده می‌شود. دانش دانشکارانی که می‌توانند با تصمیم‌گیری مؤثر در سازمان ارزش ایجاد کنند، پیش نیاز مدیریت دانش است.
تبدیل دانش غیررسمی، ذهنی و شخصی (ضمنی) به دانش ثبت شده رسمی (صریح)، یکی از اهداف کلیدی مدیریت دانش است که باعث کاهش ریسک از دست رفتن دانش با ارزش سازمان با ترک همکاری کارکنان و کاهش خطر از دست دادن حافظه شرکت به هنگام تعدیل نیروی انسانی می‌شود.

اهمیت  و مزایای مدیریت دانش در سازمان های دولتی

مدیریت دانش در عصر جدید تنها به دانش کد شده و مستند شده اکتفا نمی کند، بسیاری از سازمان ها و شرکت های جهان با تکیه بر دانش ضمنی و آشکار خود، درصدد ارتقای جایگاه رقابتی و افزایش اثربخشی و بهره وری خود هستند. در راستای رسیدن به این اهداف، مدیریت دانش به دنبال تصرف دانش، خرد و تجربیات با ارزش افزوده کارکنان و نیز پیاده سازی، بازیابی و نگهداری دانش به عنوان دارائی های سازمان می باشد. بدون شک امروزه دانش مهمترین ابزار رقابت در بازارهای حال و آینده می باشد. هر چند در حال حاضر سازمان های بسیاری در زمینه توسعه دانش در سطوح مختلف سرمایه گذاری کرده و موفق بوده اند اما سازمان های بسیار زیادی نیز با شکست مواجه شده اند. عدم وجود مکانیزم های صحیح ارزیابی و پیاده سازی مدیریت دانش، این نوع سرمایه گذاری را در ذهن مدیران تنها به یک هزینه اضافی تبدیل نموده است.

رایتک رایتک