مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های مجازی مدیریت MBA، DBA ، دکوراسیون داخلی، عکاسی، کامپیوتر با مدرک رسمی از وزرات علوم تحقیقات و فناوری.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب سایت مؤسسه مراجعه نمایید.
www.erightec.ir
شماره تماس : 02126702104 / 09124815188

۴۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

۳۰خرداد

مهندسی کیفیت

مدیریت کیفیت

مدیریت کیفیت یعنی نظارت بر فرآیند ساخت و تولید محصول برای ایجاد اطمینان از مطابقت محصول با آنچه مورد نظر طراح یا مشتری بوده است. این نظارت از مرحله دریافت و سفارش مواد اولیه تا خدمات پس از فروش را شامل می‌ شود. بدین ترتیب طیف وسیعی از فعالیت ها را شامل می گردد : قابلیت دسترسی، راحتی حمل و نقل، مصرف کم انرژِی ، سهولت آموزش و بکارگیری محصول و همچنین تعمیر و نگهداری و بازیافت را می توان از عوامل کیفیت برشمرد.

جهت شرکت در دوره جامع مهندسی کیفیت کلیک کنید

رایتک رایتک
۲۸خرداد

آشنایی با ترسیم filled region در نرم افزار Revit


در این آموزش قصد داریم تا با ترسیم filled region در نرم افزار Revit آشنا شویم. برای این کار ابتدا از طریق مسیر زیر به filled region رفته و بر آن کلیک کنید.

 

revit

 

 

 

برای شرکت در دوره های آموزشی revit کلیک کنید.

 

2- سپس در Modify | Create Filled RegionBoundary tabLine Style panel نوع و سبک خط مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

3- با استفاده از ابزارهای ترسیمی ، فضای ترسیمی مورد نظر خود را رسم نمایید.

 

برای شرکت در دوره های آموزشی revit کلیک کنید.


رایتک رایتک
۲۴خرداد

تکنیک پرکاربرد حذف افراد متحرک در عکس های گرفته شده از مکان های شلوغ

در این آموزش می خواهیم یک تکنیک فوق العاده را به شما آموزش دهیم و این تکنیک حذف افراد و یا قسمت های متحرک در عکس های گرفته شده از مکان های شلوغ هستند. مثلا تصور کنید می خواهید از ایستگاه مترو ، یک میدان شلوغ و یا یک مکان تاریخی شلوغ عکاسی کنید اما جنبندگانی مثل پرندگان ،آدم ها و یا ماشین های در حال حرکت در عکس شما قرار نداشته باشند.

تکنیک

نرم افزار فتوشاپ این امکان را دارد با این منطق که اگر تعداد زیادی عکس به آن داده شود تشخیص دهد جایی که مثلا یک فرد در حال رد شدن است در گذشته چه چیزی بوده است. این سرویس پر طرفدار stack mode است.

برای شرکت در دوره های آموزشی فتوشاپ کلیک کنید

رایتک رایتک
۲۲خرداد

اصطلاحات عکاسی

اصطلاحات عکاسی

در بسیاری از زبانها به عکاسی فوتوگرافی (Photography) و یا واژه ای معادل با آن میگویند که ترکیبی از دو کلمه یونانی فتو به معنی نور و گرافی به معنی ثبت یا نگارش است. بنابراین، فتوگرافی را میتوان به معنای نقش کردن با نور دانست. میتوانید فوتوگرافی و فوتوگراف را با واژه های عکاسی و عکس که در پارسی استفاده میشود ، مقایسه کنید، همان طور که مشخص است در واژه ی فوتوگرافی نقش "نور" به عنوان عامل اصلی ایجاد یک عکس ( فوتوگراف) کاملا برجسته است در مقابل در پارسی عکس در واقع به تصویر تشکیل شده ی یک شیء اشاره میکند. برای انجام هر نوع از عکاسی ،‌ حرفه‌ای یا غیر حرفه‌ای،‌دانستن اصول اولیه این‌کار لازم است. با درحالی‌که دوربین‌ها طی 150 سال گذشته قطعا تغییرات بزرگی داشته‌اند، اصول عکاسی تقریبا مشابه با اصول اولیه باقی‌مانده‌اند.یکی از مهم‌ترین بخش‌های این اصول،‌دانستن اصطلاحات عکاسی که به وفور کاربرد داشته و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جهت شرکت در دوره جامع عکاسی دیجیتال کلیک کنید

رایتک رایتک
۲۱خرداد

گرایش سیستم های اطلاعاتی در مدیریت mba

سیستم های اطلاعاتی را می توان مجموعه ای از عناصر وابسته به هم تعریف کرد که وظیفه ی جمع آوری ، پردازش، ذخیره و توزیع کردن اطلاعات به منظور پشتیبانی از تصمیم سازی و کنترل را در یک سازمان بر عهده دارد. علاوه بر پشتیبانی از تصمیم سازی، هماهنگی و کنترل بخش های مختلف سازمان، یک سیستم اطلاعاتی می تواند به مدیران و کارکنان در تحلیل مشکلات، تجسم بهتر و تصویر کردن موضوعات پیچیده و همچنین در تولید محصولات جدید کمک کند.

سیستم اطلاعات عبارت است از یک سیستم کامل طراحی شده برای تولید، جمع‌آوری، سازماندهی، ذخیره، بازیابی و اشاعه اطلاعات در یک مؤسسه، سازمان یا هر حوزه تعریف شده دیگر از جامعه. سیستم اطلاعات سازمانی یک سیستم اطلاعات برای کار بر روی اطلاعاتی است که به خود سازمان مربوط می‌شوند. اگر سازمانی کار تولید، جمع‌آوری و اشاعه اطلاعات آماری جمعیت کشور را به عهده دارد و برای این وظیفه از یک سیستم‌ اطلاعات استفاده می‌کند این سیستم اطلاعات، یک سیستم اطلاعات سازمانی نیست اما سیستم اطلاعات نیروی انسانی یا سیستم حسابداری این سازمان از جمله سیستم‌های اطلاعات سازمانی آن محسوب می‌شوند. سیستم‌های اطلاعات سازمانی برای سه مورد انجام عملیات، کنترل عملیات، و تصمیم‌گیری در سازمانها استفاده می‌شوند. سیستم‌های اطلاعات سازمانی می‌توانند به صورت دستی یا کامپیوتری یا ترکیبی از دستی و کامپیوتری اجرا شوند.

رایتک رایتک
۲۰خرداد

مدیریت و کنترل و برنامه ریزی پروژه

مدیریت پروژه مجموعه ای از ابزارها و تکنیک هایی است که موجب می شود فعالیت های پروژه بر اساس تقدم و تاخر با کیفیت مورد نظر و با صرف کمترین زمان و هزینه به انجام برسد. زمانی مهمترین مسئله در اجرای یک پروژه تامین مالی آن بود. اما اینک با پیچیده شدن پروژه ها و افزایش تعداد فعالیت های آن، مدیریت صحیح و کارآمد مهمترین عامل در انجام موفقیت آمیز آن هاست. دانش مدیریت پروژه در اجرای این مهم از دو بازوی قدرتمند برنامه ریزی و کنترل پروژه بهره می گیرد.

جهت شرکت در دوره برنامه ریزی پروژه با msp کلیک کنید

برنامه ریزی پروژه

رایتک رایتک
۱۹خرداد

تعریف پروژه

یک پروژه مجموعه‌ای از فعالیتهاست که برای دستیابی به منظور یا هدف خاصی انجام می‌گیرد . پروژه‌ها شامل فعالیتهایی هستند که باید در تاریخهای معین ، با هزینه‌هایی معین و کیفیت تعیین‌شده‌ای به انجام رسند ؛ لازمه موفقیت هر پروژه ، دستیابی توام به هر سه عامل زمان ، هزینه و کیفیت معین است و خارج شدن هر یک از سه عامل مذکور از حدود تعیین شده ، می‌تواند به انجام پروژه‌ای ناموفق و غیراقتصادی منجر شود.در مدیریت پروژه واژه‌ی «کنترل» بیشتر مشابه هدایت کشتی است، به معنی سازگار کردن دائمی مسیر حرکت با در نظر داشتن یک هدف واحد در ذهن، رساندن کشتی به ساحل امن آنچنان که در ابتدای مسیر قول آن داده شده است. پروژه‌ی یک مسافرت موفق شامل تعیین یک مقصد مشخص، ترسیم دقیق مسیر برای رسیدن به آنجا، تعیین موقعیت مکانی حین سفر، و دقت نظر داشتن به مسیر پیشِ روست.

جهت شرکت در دوره کنترل پروژه با نرم افزار msp کلیک کنید

رایتک رایتک
۱۷خرداد

تعریف طراحی داخلی

در دنیای امروز بیشتر تجربیات زندگی افراد در فضاهای بسته و داخلی بدست می آید شاید اوقاتی را برای تفریح و هواخوری و فرار از زندگی بسته در فضای آزاد بگذرانیم. اما همین شادی فرار از محیط بسته، نشان دهنده کثرت اوقاتی است که در اتاق ها سپری می کنیم . به همین دلیل دکوراسیون و معماری داخلی مناسب : بهترین راه حل برای بهبود وضعیت کاری ، تحصیلی در زندگی تان می باشد .

طراحی داخلی (Interior Design) که به عنوان یک حرفه، یک هنر و یک صنعت در دنیا شناخته شده، بهینه سازی فضاهای داخلی ساختمان ها به منظور انجام فعالیت های روزمره یعنی زندگی و کار است. جامعه طراحان داخلی آمریکا(ASID) طراح داخلی را چنین تعریف می‌کند: «متخصصی برای طراحی فضاهای داخلی، با عملکرد و کارایی بالا که تخصص خود را از طریق آموزش‌های رسمی کسب کرده است.»

جهت شرکت در دوره طراحی داخلی کلیک کنید

طراح داخلی مستلزم آن است که تأکید بر برنامه‌ریزی، طراحی کاربردی و استفاده مؤثر از فضا که در این حرفه وجود دارد، در مقایسه با تزئین فضای داخلی بیشتر باشد. طراح داخلی می‌تواند پروژه‌هایی که شامل تنظیم فاصله‌های طرح اولیه را در داخل یک ساختمان و همچنین پروژه‌هایی که نیاز به درک درستی از مسائل فنی مانند آکوستیک، نور، دما، و غیره دارند را انجام دهد.

اگرچه یک طراح داخلی ممکن است لایه‌ای از فضا را بسازد، وی ممکن نیست فضارا بدون داشتن تصویب یک معمار بسازد. به همین دلیل است که بسیاری از طراحان داخلی تمام تحصیلات خود را برای یک معمار خوب شدن می‌گذرانند. طراح داخلی ممکن است مایل به تخصصهایی از انواع طراحی داخلی برای توسعه دانش فنی خاص به آن منطقه باشد.

جهت شرکت در دوره طراحی داخلی کلیک کنید

رایتک رایتک
۱۷خرداد

BRAND موفق را چگونه ایجاد نماییم؟

brand2

معرفی BRAND

BRAND مفهومی بیش از یک محصول یا خدمت است. امروزه بسیاری از کامپیوتر ها، خودرو ها، کفش ها، حسابهای بانکی و … تفاوت چندانی با هم ندارند، اما این BRANDها هستند که تفاوت اساسی را در بسیاری از این صنایع و بازارها ایجاد می کنند. این تفاوت ها تا آنجا پیش می رود که امروزه بسیاری از رهبران بازار به برند خود به دید یک مزیت رقابتی می نگرند. مطابق تعریف شرکت اینتر BRAND، BRANDعبارت است از، مجموعه ای از عناصر ملموس و غیر ملموس که در یک نام تجاری در کنار یکدیگر قرار گرفته اند تا برای شرکت اعتبار و برتری ایجاد نموده و ارزش بیشتری را برای مشتریان خلق نمایند.

جهت شرکت در دوره های مدیریت تبلیغات و BRANDسازی کلیک نمایید

رایتک رایتک
۱۷خرداد

ترکیب بندی در عکاسی و انواع آن

ترکیب بندی

معر فی ترکیب بندی

در هر تصویر یک موضوع اصلی وجود دارد که عناصر دیگر تابع موضوع اصلى و در جهت ارتقاء اهمیت عنصراصلی عمل مى‌کنند. در قرار گیری عوامل تصویر در کنار هم از دانش کمپوزیسیون و یا ترکیب بندی استفاده می شود.

جهت شرکت در دوره های ترکیب بندی عکاسی کلیک نمایید

یک عکس زمانی بیشترین تأثیر را خواهد داشت که از ترکیب بندی مناسبی برخوردار باشد. چیزهای زیادی باید فرابگیریدتا بتوانیدعکسی با ترکیب بندی موفق ارائه نمایید. این کا

ترکیب

خطوط در ترکیب بندی

خط ها معمولا  از دیگر عناصر بصری ارزش بیشتری دارند و در محل برخورد و حدفاصل خطها، معمولا تاریک ــ روشن و یا رنگهای متضاد یا رنگ هایی که تفاوت چشمگیری دارند، خطوط واضحی دیده میشود و تصاویر، موجودیت خود را مدیون آشکارترین خطوطی هستند که گاهی با طول، زمانی با قدرت و قوت و گاهی با تعداد خود به مؤثرترین شکل در ترکیب بندی آنها شرکت میکنند و خطهای کوتاه، محو، کمرنگ، نمیتوانند سبب جلب توجه شوند.

خطوط افقی، آرامبخش بوده و کمتر به چشم میخورند و فعالیت زیادی از آنها احساس نمی شود. اگر تصویری دارای چندین خط افقی باشد، ازعکس آرامش، سنگینی و یکنواختی احساس می شود. و هنگامی که این خطوط در قسمت بالای تصویر جمع شده باشد، سنگینی فوقالعادهای به آن خواهد بخشید اجسام عمودی ساکن و بیحرکت، حس تعادل ، استحکام و استواری را نمایش می دهند. این مشاهدات، ما را به پذیرفتن خط قائم به عنوان نماد قدرت، استحکام ، صلابت و استواری هدایت میکند. میتوان گفت که دو خط افقی وعمودی، ساختار بصری و استخوانبندی تصویر را می سازند و به کمک خط مایل، نیرو و تحرک ویژه و مطبوعی کسب می کنند.

جهت شرکت در دوره های ترکیب بندی عکاسی کلیک نمایید

نظم در ترکیب بندیی

در ترکیب بندی عکس، از بینظمی و اغتشاش بصری باید دوری جست و فراموش نکرد که در بیشتر موارد، زیبایی در سادگی است. موضوعی که برای عکاسی درنظر گرفته میشود، از فرمها و خطوطی تشکیل شده که در میان آنها تعداد کمی با یکدیگر تناسب و ارتباط هماهنگی نسبت به کل ترکیبب ندی را دارند و در نتیجه هر عکس تصادفی که بدون دخالت ذوق و فکر گرفته شود، از جنبه تناسبات هماهنگ و نظام و ترکیب، ِ دارای وضعیت مطلوبی نیست.

جهت شرکت در دوره های ترکیب بندی عکاسی کلیک نمایید

انواع ترکیب بندی-کمپوزیسیون

1-ترکیب بندی قرینه

نخستین و در عین حال ساده ترین نوع ترکیب بندی است، این خود نوعی برخورد ساده با مفهوم "توازن" است، این نوع ترکیب معرف زمان، محیط و ذهنیتی آرام، متعادل، موزون و ایستا است و همواره ذهن هنرمند مضطرب، نامتعادل و پویاست، ترکیب بندی قرینه کمتر در آثار هنرمندان مشاهده می شود.

2-ترکیب بندی مدور

دایره را نمادی از آسمان و عالم ملکوت می دانند، در طبیعت، این شکل سیال و بدون زاویه را میتوان به هنگام بهار، زمانی که قطرات درشت باران روی سطح آب می چکد، شاهد بود نیز اگر دستمان را از ناحیه کتف در فضا بچرخانیم متوجه به وجود آمدن دایره خواهیم شد. مسلمانان به هنگام مناسک حج، در حرکتی دوار کعبه را می ستایند، ار نظر هندسی این شکل دارای مقاومت و استحکام است و به قول کاندنیسکی دایره ، شکل گسترش یافته یک نقطه است.

3- ترکیب بندی متقاطع

از تقاطع خطوط عمودی و افقی در یک تناسب حاصل می شود،ترکیب بندی متقاطع تضادی  را در بر دارد، تضاد بین ایستایی و نرمش.

جهت شرکت در دوره های ترکیب بندی عکاسی کلیک نمایید

4-ترکیب بندی مثلثی

این نوعترکیب بندی از جهات بسیاری با ترکیب بندی قرینه شباهت دارد ولی از قوانین آن پیروی نمی کند و به لحاظ ایستایی از استحکام استثنایی برخوردار است.

5- ترکیب بندی اریب

حرکت اریب در تصویر، نمایشی از عدم ایستایی و تعادل است. حرکت اریب اگرچه در وهله نخست حکایت از ریزش، عدم پایداری و نابسامانی دارد، ولی همین عوامل منفی، در ذهن هنرمندی خلاق تبدیل به فضایی سازنده و مثبت گشته و به مثابه یک بیانیه تصویری قابل تعمق در می آید.

 

6- ترکیب بندی متمرکز و غیرمتمرکز

اگر در روی سطح کاغذی که در اختیار داریم یک نقطه ایجاد نماییم، تمام توجه به آن نقطه معطوف می گردد. حال با تمرکز و پراکندگی این نقاط می توانیم هویتی جانبخش به کار بدهیم.

جهت شرکت در دوره های ترکیب بندی عکاسی کلیک نمایید

7- ترکیب بندی حلزونی

ترکیب بندی

که از نام آن پیداست که به چه شکل صورت می گیرد. یکی از ابزارهایترکیب بندیبندی عکس برای هدایت چشم بیننده به نقطه مورد نظر عکاس، مارپیچ طلایی است. استفاده از این  تکنیک در سوژه هایی که با نقاط طلایی سازگار نبوده اند قابل استفاده است. 

8- ترکیب بندی مواج

ترکیب بندی های مواج به دو گونه معرفی می شوند : نخست ترکیبی که معرف التهاب و اضطراب درون است مثل آثار ونگوگ و دیگری ترکیب بندیهای مواجی که به تنظیمی موزون و حساب شده.

9-ترکیب بندیمنتشر

فضا به مفهوم نیوتونی خود که همه چیز را به صورت توپر، ایستا و غیر قابل نفوذ معرفی می کند مطرح نیست بلکه در این نوع از ترکیب بندی فضا به مفهوم تداوم زمان و فضا نزدیک و در کل تصئیر تبیین می گردد، در ترکیب "منتشر" نقطه عطف، فضای مثبت و منفی، نور، متمرکز و ایستایی جایی ندارد و به عوض تداوم گسترش، استمرار و پویایی جایگزین آن شده است.

جهت شرکت در دوره های ترکیب بندی عکاسی کلیک نمایید

ر جز با سعی و کوشش و تکرار به انجام نمی رسد. مهمترین نکته هماهنگی بین فرم ومحتواست، برای رسیدن به این هماهنگی ممکن است راههای فراوانی وجود داشته باشد. در بسیاری از موارد رعایت اصول و قوانین رایج تصویر، بهترین نتیجه را دربر دارد، اما گاهی میبینیم که اساتید بزرگ پس از سالها کار با تسلطی که به عوامل تصویر پیدا میکنند قوانین تازهای می آفریننداما. سعی کنید ابتدا اصول را بیاموزید، بدون دانستن قواعد گذشته، نوآوری معنایی ندارد. عکاسی فیلمی ودیجیتال باوجودتفاوتهایی که در شیوه ثبت تصویر دارند، ازروش واصول مبانی زیبایی شناسی (نقطه، خط ، سطح ، بافت، ریتم ، رنگ و …) وترکیب بندی یکسان پیروی میکنند.

جهت شرکت در دوره های ترکیب بندی عکاسی کلیک نمایید

رایتک رایتک