مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های مجازی مدیریت MBA، DBA ، دکوراسیون داخلی، عکاسی، کامپیوتر با مدرک رسمی از وزرات علوم تحقیقات و فناوری.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب سایت مؤسسه مراجعه نمایید.
www.erightec.ir
شماره تماس : 02126702104 / 09124815188

افزایش رقابت، و کاهش وفاداری مشتریان منجر به ظهور مفاهیمی شده است که بر روی گسترش روابط با مشتریان تمرکز می­کند. به گونه ­ای که کسب و کار در سازمان­ها، از ساختارهای محصول محور به مشتری محور تغییر پیدا کرده است. عامل کلیدی این تغییر، مدیریت ارتباط با مشتری است که توسط فناوری­های ارتباطات و اطلاعات حمایت می­ شود.

مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

تا کنون تعاریف زیادی برای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) شده است که برخی از آن ها عبارتند از : مدیریت ارتباط با مشتری ، استراتژی­ ای است که به سازمان­ها برای ایجاد روابط بلند مدت با مشتریانشان و افزایش سودآوری از طریق یک سیستم مدیریتی کمک می­ کند. در واقع مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) فرآیندی متقابل است که یک تعادل بین سرمایه­ های سازمان و برآوردن نیازمندی­های مشتری با هدف حداکثر سودآوری برقرار می­ کند. جوهره­ اصلی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برقراری روابط کاملاً شخصی با هر مشتری است که این روابط در نهایت منجر به رضایت بیشتر مشتری شده، و از این طریق سود بیشتری عاید سازمان می ­شود.

استراتژی های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

مدیریت ارتباط با مشتری را می­ توان فرآیندی پویا و متشکل از 4 استراتژی زیر دانست :

 استراتژی پیداکردن مشتری :

که نقطه­ شروع مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است. چرا که بعد از جذب موفقیت آمیز یک مشتری، به رضایت مشتری و وفاداری او می­توان دست پیدا کرد. به منظور یافتن و جذب مشتریان جدید، سازمان­ها باید تبلیغات خود را گسترش دهند.

 استراتژی راضی کردن مشتری :

یک مفهوم مهم و ضروری در بحث رضایت، حفظ مشتری است. نکته­ کلیدی برای پیاده سازی استراتژی راضی کردن مشتری، افزودن ارزش مشتری، و بهبود کیفیت محصولات و سرویس­هاست. افزایش رضایت مشتری را می­توان با کاهش هزینه­ی فروش و یا کاهش زمان انتظار و ... ایجاد کرد.

استراتژی وفاداری مشتری :

اساس وفاداری مشتری بدین معناست که سازمان ها محصولات و خدماتی بهتر از رقبایشان به مشتریان ارائه دهند.

 استراتژی تکرار (تجدید) رابطه :

فرآیند مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) تنها برای یکبار و یا برای همیشه و ابدی نیست. یک مشتری راضی و یا وفادار ممکن است بنا به دلایلی ارتباطش را با سازمان قطع کند. برای بدست آوردن مجدد ارتباط با مشتری، سازمان ها باید در وهله اول به شکایات مشتریان رسیدگی کرده و راه حل هایی را برای رفع مشکلات آن ها ارائه دهند.

استراتژی های مدیریت ارتباط با مشتری


ضرورت وجود مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

با توجه به اهمیت مشتری به عنوان مهمترین عامل پایداری یک سازمان، و تأکید مدیریت ارتباط با مشتریان بر این عامل، دلایل زیر را می­ توان به عنوان ضرورت­های استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری و حرکت سازمان به آن سمت، با توجه به پیچیدگی و گستردگی فعالیت­های آن سازمان مطرح کرد.

  •  ارتباط مستقیم و فرد به فرد با مشتریان
  • درک بهتر نیازمندی های مشتری و تهیه آن ها
  • دستاوردهای حاصل شده از جمله بهبود و تسریع خدمات و سرویس دهی به مشتری
  • رضایتمندی و جلب نظر مشتری
  • کاهش هزینه­ های سازمان
  • بهره برداری از روابط فعلی با مشتریان برای کسب سود بیشتر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی