مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های مجازی مدیریت MBA، DBA ، دکوراسیون داخلی، عکاسی، کامپیوتر با مدرک رسمی از وزرات علوم تحقیقات و فناوری.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب سایت مؤسسه مراجعه نمایید.
www.erightec.ir
شماره تماس : 02126702104 / 09124815188

ترفند های در نرم افزار word

يكشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۴۶ ب.ظ

نرم افزار Microsoft word

دوره ی آموزشی Microsoft word را میتوان سومین مهارت از استاندارد آموزشی ICDL نام برد.نرم افزار word متداول ترین برنامه واژه پرداز موجود می باشد. هدف اصلی این برنامه تایپ و قالب بندی متن ها میباشد. دارای ویژگی های دیگری نیز میباشد و آن ایجاد جدولهای مختلف و کار با تصویرهای گرافیکی و طراحی صفحه وب و بسیاری از قابلیت های دیگر را برایتان فراهم می کند.

کلیدهای میانبر موجود در آفیس

یکی از نشانه های کاربران حرفها ی عملکرد سریع آنها توسط کلیدهای میانبر است:

کلیدهی عمومی:

  • ایجاد یک سند جدید Ctrl+N
  • فراخوانی یک سند متفاوت Ctrl+O
  • حرکت میان سندهای باز Ctrl+F6
  • ذخیره سازی یک سند Ctrl+S
  • چاپ یک سند Ctrl+P
  • بستن یک سند Ctrl+W

جهت شرکت دردوره آموزش مهارتهای هفتگانه ICDLکلیک کنید

روش تایپ متن فارسی و انگلیسی

همانطور که می‌دانید هنگام تایپ متن فارسی اگر بخواهید کلمات انگلیسی را هم تایپ کنید، چیدمان سند به هم می‌خورد. برای اینکه این مشکل را حل کنید، باید مکان نما را در سمت راست قرار دهید.بدین منظور باید Ctrl+Shift سمت راست کیبورد را فشار دهید. برای تایپ متن انگلیسی نیز باید Ctrl+Shiftسمت‌چپ کیبورد را بفشارید.

نرم افزار word

جهت شرکت در دوره آموزش مهارتهای هفتگانه ICDLکلیک کنید

مرتب سازی جدول در Word

گزینه Sort در منوی Table را انتخاب کنید، در مقابل Sort by نام ستونی که قصد مرتب کردنش را دارید وارد کنید.گزینه Type نوع داده‌های موجود در جدول را مشخص می‌کند.(متن یا عدد).با استفاده از Then by می‌توانید ستون‌های دیگر را مرتب سازید و توسط has My List باید مشخص کنید آیا سرتیتر دارید یا خیر. اگر روی Header Row کلیک کنید هنگام مرتب سازی عنوان را جابجا نمی‌کند.گزینه Ascending بطور صعودی و گزینه Descending بطور نزولی مرتب‌سازی می‌کند.

کشیدن حروف در تایپ

 یکی از رایج ترین کارهایی که تایپیست های حرفه ای انجام میدهند کشیدن حروف و کلمات برای زیباسازی متن تایپ شده است. شما نیز میتوانید با استفاده از این ترفند متون خود را در داخل ویندوز بکشید. همانند این متن: سعـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــدی ، برای این کـار :

کافی است در هر مکانی از ویندوز ، زبان ویندوز را روی فارسی تنظیم کنید.سپس حرف مورد نظر خود را تایپ کرده و کلیدهای ترکیبی Shift+J را همزمان بفشارید.

جهت شرکت در دوره آموزش مهارتهای هفتگانه ICDLکلیک کنید

کنترل درستی‌ واژه‌ها و گرامر

از آنجا که نرم افزار Word، به طور پیش فرض برای انگلیسی زبان ها تهیه شده، این برنامه قابلیت های خاصی برای زبان انگلیسی دارداگر یک متن انگلیسی تایپ کرده اید، می توانید درستی‌ واژه ها و گرامر متن تایپ شده را کنترل کنید. برای این کار پس از انتخاب متن مورد نظر، از زبانه Review گزینه Spelling & Grammar را انتخاب کنید.در این صورت پنجره ای باز می شود که واژه هایی که نرم افزار آنها را «ناصحیح» تشخیص داده، در آن نشان داده می شود. در بخش پایینی پنجره، واژه های پیشنهادی نرم‌افزار Word را می بینید که معمولا، واژه نخست، واژه صحیح است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی