مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های مجازی مدیریت MBA، DBA ، دکوراسیون داخلی، عکاسی، کامپیوتر با مدرک رسمی از وزرات علوم تحقیقات و فناوری.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب سایت مؤسسه مراجعه نمایید.
www.erightec.ir
شماره تماس : 02126702104 / 09124815188

مهندسی کیفیت

مدیریت کیفیت

مدیریت کیفیت یعنی نظارت بر فرآیند ساخت و تولید محصول برای ایجاد اطمینان از مطابقت محصول با آنچه مورد نظر طراح یا مشتری بوده است. این نظارت از مرحله دریافت و سفارش مواد اولیه تا خدمات پس از فروش را شامل می‌ شود. بدین ترتیب طیف وسیعی از فعالیت ها را شامل می گردد : قابلیت دسترسی، راحتی حمل و نقل، مصرف کم انرژِی ، سهولت آموزش و بکارگیری محصول و همچنین تعمیر و نگهداری و بازیافت را می توان از عوامل کیفیت برشمرد.

جهت شرکت در دوره جامع مهندسی کیفیت کلیک کنید

تکنیک های مهندسی کیفیت

MSA مخفف Measurement system Analyses می باشد که به معنی تجزیه و تحلیل سیستم های اندازه گیری است. این ابزار میزان خطا در عوامل موثر بر سیستم اندازه گیری ( انسان – ماشین) را مشخص می سازد

FMEA روشی سیستماتیک برای شناسائی و پیش بینی وقوع مشکل در محصول و فرایند می باشد. این روش بر جلوگیری از بروز عیب و نقص ، افزایش ایمنی و افزایش رضایت مشتری تمرکز دارد.

SPC مخفف STATISTICAL PROCESS CONTROL است که به معنای کنترل آماری فرایند می باشد و یک نوع روش کنترلی است که برای تحت کنترل در آوردن نوسانات فرایند های تولیدی بکار می رود.

QFD ( QUALITY FUNCTION DEVELOPMENT) ، یک فرایند گروهی منظم جهت برنامه ریزی و طراحی محصولات جدید یا بهبود محصولات / خدمات به طریق زیر می باشد

جهت شرکت در دوره جامع مهندسی کیفیت کلیک کنید

حلقه های کنترل کیفیت چیست؟

حلقه های کنترل کیفیت ،گروه های کوچک متشکل از کارکنان رده اول (آخرین رده سازمانی) هستند که به طور پیوسته کیفیت کار، محصول و خدمات خود را کنترل نموده و بهبود می دهند. -این گروه های کوچک : داوطلبانه، فعالیت می کنند. از مفاهیم و روش های کنترل کیفیت و سایر ابزارهای بهبود استفاده میکنند. از خلاقیت اعضاء گروه بهره برداری می کنند و ارتقاء اعضای گروه را به صورت فردی و دو جانبه پیگیری می نمایند. فلسفه فعالیت های حلقه های کنترل کیفیت آشکار کردن کامل توانایی های انسان و سرانجام تشویق و ایجاد انگیزه جهت تولید نتایج خوب و بی پایان. در نظر گرفتن جنبه های انسانی و ساختن محیط کاری سرزنده، راضی کننده و لذت بخش. مشارکت در توسعه و بهبود سازمان.

جهت شرکت در دوره جامع مهندسی کیفیت کلیک کنید

مهندسی ارزش چیست ؟

مهندسی ارزش به عنوان یکی از راهکارهای مناسب در شناسایی فرصت های بهبود طراحی و اجرای پروژه ها است. با به کارگیری تکنیک مهندسی ارزش این امکان فراهم می شود که به صورت تیمی ، با یک دید خلاق و در محدوده زمانی کوتاه ، ابعاد مختلف پروژه را بررسی کنند که در نهایت ظرفیتهای بهبود کیفیت ، کاهش هزینه و کاهش زمان اجرا شناسایی شوند .

جهت شرکت در دوره جامع مهندسی کیفیت کلیک کنید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۳۰
رایتک رایتک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی