اهمیت گردشگری و مدیریت هتلداری
گردشگری و مدیریت هتلداری
در جامعه ی امروزی صنعت گردشگری به دلیل گستردگی خاصی خود باعث حضور شاغلین کثیری در صنعت هتلداری شده است و روز به روز بر ارزش آن افزوده می شود، به گونه ای که صنعت گردشگری و مدیریت هتلداری بزرگترین و پر مخاطب ترین صنعت در دنیا معرفی شده است و افراد شاغل در این صنعت افرادی هستند با آداب و رسوم، زبان، فرهنگ و رفتارهای گوناگون که همه آن ها با یک زبان مشترک یعنی زبان گردشگری با یکدیگر در ارتباط هستند و امروزه یکی از پایه های اصلی اقتصاد بسیاری از کشورها وابسته به صنعت گردشگری و مدیریت هتلداری است.
جهت شرکت در دوره ی آموزشی گردشگری و مدیریت هتلداری کلیک کنید.
هتلداری میزبانی در هتل ها است و کشورهای صاحب نام درصنعت ، اقتصاد، استانداردهایی را برای هتلها و مهمانپذیرها تعیین کرده اند که آنها را به تصویب مراجع ذی صلاح رسانده اند. با رسمیت یافتن استانداردهای وضعشده، روزبهروز بر مقبولیت آنها افزوده، و بیش از پیش مرجعیت بینالمللی خواهند یافت.
در مدیریت هتلداری مشخصات انواع مؤسسات پذیرایی، اصول و معیارهای انتخاب، شناخت و خرید وسایل و تجهیزات لازم برای مؤسسات پذیرایی، تقسیم کار در این گونه مؤسسهها، رزرواسیون، منوشناسی و منونویسی، شناخت مواد غذایی و انرژی غذایی آنها، چگونگی نگهداری مواد غذایی، تهیه انواع غذاها، پیش غذاها وشیرینیها، بهداشت مواد غذایی، بهداشت کار و ایمنی در محیط آشپزخانه مؤسسات پذیرایی و به طور کلی اداره و مدیریت مناسب یک هتل، متل، رستوران و … مطرح می شود.
نکته بسیار مهم آن است که در بازار کنونی گردشگری جهان و به طور کلی بازار رقابت اقتصادی، خلاقیت و نوآوری نقش بسیار اساسی را بازی می نماید، از این جهت پیشنهاد می گردد دانش آموختگان رشتههای گردشگری و مدیریت هتلداری به تقویت تواناییهای نوآورانه و مهارتهای کارآفرینانه خود توجه ویژهای داشته باشند چراکه همواره نیازها و فرصتهایی برای کشف و سرمایهگذاری و فعالیت در آنها، موجود می باشند
جهت شرکت در دوره ی آموزشی گردشگری و مدیریت هتلداری کلیک کنید.
مرکز آموزشی رایتک با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امرضمن بهره برداری از برترین اساتید کشور در حوزه های مدیریتی دوره آموزشی مدیریت هتلداری را طراحی و در دسترس علاقمندان قرار داده است . در این خصوص و با توجه به اهمیت آموزشی گردشگری و مدیریت هتلداری، این دوره به صورت دوره حضوری و مجازی برگزار می گردد و بسته آموزشی دوره مدیریت هتلداری به صورت پستی و سامانه یادگیری الکترونیکی عرضه می شود. همچنین در انتهای دوره نیز امکان اخذ مدرک مدیریت هتلداری دارای برای شرکت کنندگان مقدورمی باشد.