مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های مجازی مدیریت MBA، DBA ، دکوراسیون داخلی، عکاسی، کامپیوتر با مدرک رسمی از وزرات علوم تحقیقات و فناوری.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب سایت مؤسسه مراجعه نمایید.
www.erightec.ir
شماره تماس : 02126702104 / 09124815188

مدیریت دانش در سازمان

چهارشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۰۰ ق.ظ

مدیریت دانش در سازمان

 مدیریت دانش

مدیریت دانش (KM) یک مفهوم و یک اصطلاح است که تقریبا در حدود دو دهه قبل تقریبا در سال 1990 به وجود آمد. مدیریت دانش (KM) فرآیند ایجاد، به اشتراک گذاری، استفاده و مدیریت دانش و اطلاعات سازمان است که به رویکرد چند رشته ای برای دستیابی به اهداف سازمانی اشاره می کند که بهترین را استفاده از دانش می دانند.

تلاش های مدیریت دانش معمولا بر اهداف سازمانی مانند بهبود عملکرد ، مزیت رقابتی، نوآوری، به اشتراک گذاشتن درس های آموخته شده، ادغام و بهبود مستمر سازمان ها تمرکز می کنند. این تلاشها با یادگیری سازمانی همپوشانی دارد و ممکن است از طریق تمرکز بیشتر بر مدیریت دانش به عنوان یک دارایی استراتژیک و تشویق به اشتراک گذاری دانش متمایز شود. KM توانمندسازی یادگیری سازمانی است.

مدیریت دانش فرایند جذب، توزیع و استفاده موثر از دانش است

 

برای شرکت در دوره ی مدیریت دانش کلیک کنید

مدیریت دانش در سازمان

فرایند مدیریت دانش در سازمان می تواند به ایجاد دانش، اعتبار دانش، ارائه دانش، توزیع دانش و فعالیت های کاربردی دانش تقسیم شود. برای سرمایه گذاری در دانش، سازمان باید سریعا در تعادل فعالیت های مدیریت دانش خود باشد. به طور کلی چنین اقدام متعادل نیاز به تغییر در فرهنگ سازمانی، فن آوری ها و تکنیک ها دارد.

تعدادی از سازمان ها معتقدند که با تمرکز صرفا بر روی افراد، فن آوری ها یا تکنیک ها، می توانند دانش را مدیریت کنند. با این حال، این تمرکز منحصر به فرد بر روی افراد، فن آوری ها و یا تکنیک ها، یک شرکت را برای حفظ مزایای رقابتی خود فراهم نمی کند. در عوض، تعامل بین تکنولوژی، تکنیک ها و افرادی است که به سازمان اجازه می دهد که دانش خود را به طور موثر مدیریت کند. با ایجاد یک محیط پرورش و " توسط انجام یادگیری "، یک سازمان می تواند مزایای رقابتی خود را حفظ کند.

فرایندهای یادگیری شناختی، اجتماعی و سازمانی برای موفقیت یک استراتژی مدیریت دانش ضروری است؛ و اندازه گیری، سنجش و انگیزه ها برای تسریع فرایند یادگیری و ایجاد تغییر فرهنگی ضروری است. به طور خلاصه، برنامه های مدیریت دانش در سازمان می توانند منافع قابل توجهی را برای افراد و سازمان ها در صورت اهداف، قاطعانه و تمرکز بر عمل آورند. مشارکت در دانش افرادی که در سازمان مشغول به کار هستند یکی از راهبردهای مهم و مؤثر در افزایش بهره وری سازمانی به شمار می آید.

 مؤسسه رایتک ، ضمن بهره برداری از برترین اساتید کشور در حوزه های مدیریتی، اقدام به ارائه دوره مدیریت دانش نموده است. در انتهای دوره نیز امکان اخذ مدرک مدیریت دانش دارای مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بدون پرداخت وجه برای شرکت کنندگان مقدورمی باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی