مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های مجازی مدیریت MBA، DBA ، دکوراسیون داخلی، عکاسی، کامپیوتر با مدرک رسمی از وزرات علوم تحقیقات و فناوری.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب سایت مؤسسه مراجعه نمایید.
www.erightec.ir
شماره تماس : 02126702104 / 09124815188

سیستم اطلاعات مدیریت MIS در سازمان ها

شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۷ ق.ظ

سیستم اطلاعات مدیریت MIS

سیستم مدیریت اطلاعات

درمیان سرمایه های یک سازمان اعم از نیروی انسانی، سرمایه های مالی، ماشین آلات و تجهیزات، اطلاعات، باارزشترین آنهاست واین مساله به این دلیل است که تمام امکانات فیزیکی ومحیطی ازطریق اطلاعات توجیه می شوند.

اطلاعات ممکن است بصورت استراتژیکی مورد استفاده قرارگیرد وامتیازات قابل رقابت برای سازمان کسب کند ،یا زمینه های رقابت را بین سازمانها تغییر دهد وامتیازات قابل‌ توجهی   برای سازمان کسب کند یا زمینه های رقابت را بین سازمانها گسترش دهد یا صنایع رامتحول سازد و فرصتهای جدید بازرگانی برای آنها پدید آورد. یک سازمان باید بتواند سیستم اطلاعاتی ایجاد کند که قادرباشد نیازهای اطلاعاتی اکثریت رادردرون سازمان برآورد، سازد.

یک سیستم اطلاعات چه کار می‌کند؟

یک سیستم اطلاعات سه فعالیت عمده انجام می‌دهد. ابتدا اطلاعاتی را از منابع درون سازمانی یا برون سازمانی به عنوان ورودی دریافت می‌کند. سپس بر روی اطلاعات دریافت شده کارهایی انجام می‌دهد تا اطلاعات مورد نظر سیستم را تولید کند. در نهایت، اطلاعات تولید شده را در اختیار کاربر در نظر گرفته شده مثلاً یک مدیر یا یک کارمند قرار می‌دهد.

جهت شرکت در دوره سیستم اطلاعات مدیریت MIS کلیک کنید

سیستم اطلاعات مدیریت MIS

سیستم اطلاعات مدیریت MIS یک پایگاه داده و سیستم مدیریت معاملات است که ابتدا توسط IBM در سال 1968 معرفی شد.

سیستم اطلاعات مدیریت MIS ک اصطلاح عمومی برای نرم افزار طراحی شده برای تسهیل ذخیره سازی، سازماندهی و بازیابی اطلاعات است. سیستم اطلاعات مدیریت MIS به پردازش اطلاعات از طریق رایانه و دیگر دستگاه های هوشمند اشاره دارد که برای مدیریت و پشتیبانی تصمیمات مدیریتی در یک سازمان است.

سیستمی که کنترل و بازسازی اطلاعات را از محیطهای عملیاتی بر عهده دارد بنحوی که با سازماندهی و انتخاب داده‌ها، اطلاعات لازم را جهت اتخاذ تصمیم، برنامه ریزی و کنترل مدیران آماده می سازد.

نقش MIS در سازمان ها

  • نظارت و کنترل دقیق بر فعالیتهای سازمان
  • کاهش حدس وگمان در تصمیم گیریها
  • امکان برنامه ریزی استراتژیک
  • فیدبک از نتایج تصمیمات
  • کاهش سطوح مدیریت
  • کاهش هزینه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی