مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های آموزشی با مدرک رسمی وزارت علوم

مرکز آموزشی رایتک مجری برگزار کننده دوره های مجازی مدیریت MBA، DBA ، دکوراسیون داخلی، عکاسی، کامپیوتر با مدرک رسمی از وزرات علوم تحقیقات و فناوری.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس وب سایت مؤسسه مراجعه نمایید.
www.erightec.ir
شماره تماس : 02126702104 / 09124815188

آشنایی با شبکه های کامپیوتری و دوره ی ccna

شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۰ ق.ظ

دوره ی ccna

شبکه های کامپیوتری

یک شبکه شامل مجموعه ای از دستگاهها ( کامپیوتر ، چاپگر و … ) بوده که با استفاده از یک روش ارتباطی ( کابل ، امواج رادیوئی ، ماهواره ) و به منظور اشتراک منابع فیزیکی ( چاپگر) و اشتراک منابع منطقی ( فایل ) به یکدیگر متصل می گردند. شبکه ها می توانند با یکدیگر نیز مرتبط شده و شامل زیر شبکه هائی باشند.

برای شرکت در دوره ی آموزشی CCNA کلیک کنید

انواع شبکه های کامپیوتری

شبکه های کامپیوتری را بر اساس مولفه های متفاوتی تقسیم بندی می نمایند. کامپیوترهای موجود در شبکه را با توجه به نوع وظایف مربوطه به دو گروه عمده : سرویس دهندگان(Servers)یا سرویس گیرندگان (Clients) تقسیم می نمایند.

یکی دیگر از مولفه های تقسیم بندی توپولوژی است. الگوی هندسی استفاده شده جهت اتصال کامپیوترها ، توپولوژی نامیده می شود. توپولوژی انتخاب شده برای پیاده سازی شبکه ها، عاملی مهم در جهت کشف و برطرف نمودن خطاء در شبکه خواهد بود.

یکی از مهترین فاکتور هایی که برای پیاده سازی شبکه ای کامپیوتری باید به آن توجه کرد آن است که شبکه ما در چه وسعتی است زیرا به استفاده از نوع وسعت کاری ما نوع تجهیزات و نوع توپولوژی شبکه و استفاده از تکنولوژی خاص را انتخاب میکنیم. بنابراین یکی دیگر از مولفه های تقسیم بندی وسعت شبکه است.

دوره ی CCNA

موسسه رایتک اقدام به برگزاری دوره آموزشی ccna کرده است که افراد پس از گذراندن دوره ی CCNA با انواع اتصالات و کابل های شبکه جهت اتصال دستگاههای مختلف شبکه و نیز نصب و پیکر بندی و عیب یابی شبکه ها و تجهیزات شبکه از قبیل روتر و سوئیچ با اقیاس کوچک تا متوسط آشنا خواهند شد.

دوره ی CCNA شامل اطلاعات پایه ای در مورد شبکه های WAN و LAN و نحوه نصب و راه اندازی تجهیزات سخت افزاری تحت شبکه از قبیل روتر و سوئیچ می باشد. افراد بعد از گذراندن این دوره در موسسه آموزشی رایتک با این اطلاعات به طور کامل آشنا می شوند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی